میان وعده ها

میان وعده ها

آیا شما در رژیم گرسنه هستید؟ اما اگر وقت وعده غذاییتان نشده، میان وعده ها میتوانند برای شما زمان بخرند. اما بهتر است بدانید که در صورتی که به دفعات زیاد نیاز به خوردن میان وعده دارید پس بهتر است مقدار بیشتری پروتئین و چربی به وعده غذایی خود بیفزایید.

در این مقاله هدف ما شناساندن چند میان وعده به شما و همچنین معرفی چند اشتباه در انتخاب میان وعده ها است.

موارد نشان داده شده در تصویر بالا پیشنهاد هایی برای میان وعده هایی است که مانع گرسنگی ما برای مدتی خواهد شد. عددهای نشان داده شده در پایین هر غذا نشان دهنده کربوهیدرات قابل هضم در آن غذا است. به طور مثال یک غذا ممکن است کربوهیدرات بیشتری داشته باشد اما مقدار کربوهیدرات آن که به بدن جذب خواهد شد، مقدار کمتری باشد که در تصویر نشان داده شده است.

تخم مرغ آب پز به همراه کره گزینه مناسبی در میان وعده های کتویی خواهد بود و اگر انتخاب شما استفاده از مغزیجات بود، حتما مقاله مغزیجات ما را مطالعه کنید و از مغزهایی مثل فندق استفاده کنید که کربوهیدرات پایینتری داشته باشند.

سبزیجات یا دیپ ها:

در این تصویر نیز اعداد نشان داده شده همانند تصویر قبل نشان دهنده میزان کربوهیدرات قابل هضم در ۱۰۰ گرم از ماده غذایی است.

تکه های سبزیجات:

 کرفس، خیار، فلفل دلمه خرد شده میتوانند گزینه های مناسبی باشند اما هویج با توجه به بالاتر بودن مقدار کربوهیدرات خود، بهتر است در انتخاب آخر قرار گیرد و به مقدار مصرف آن توجه گردد.

دیپ ها:

تکه های سبزیجات بالا میتوانند با استفاده از  سس ها یا دیپ ها، بسیار خوشمزه تر باشند.

در این بخش چند مورد از سس ها یا دیپ های خوشمزه رو بهتون معرفی میکنیم:


سس بلوچیز  |  مایونز  |  دیپ رانچ  |  مایونز کره


شکلات ها:

گاهی اوقات شما میتونید در رژیم کتو شکلات هم بخورید. شکلات بالای ۷۰ درصد بخورید و اون رو به قطعات کوچک تقسیم کنید. دقت کنید از شکلات های معمولی و شکلات های به اصطلاح تلخ پرهیز کنید زیرا کربوهیدرات بالایی دارند.

هر تکه استاندارد مربع از شکلات ۸۵ درصد در حدود ۲ گرم و هر تکه از شکلات ۷۰ درصد ۳.۵ گرم کربوهیدرات دارد.


چیپس ها:

انتخاب چیپس پنیر، چیپس سالامی پنیر و چیپس کدو میتواند گزینه های جالب و جذابی باشد. این سه چیپس خوشمزه رو در لینک های زیر آموزش دادیم. ازشون لذت ببرید.

چیپس پنیر  |  چیپس سالامی پنیر  |  چیپس کدو


پنیر ها: مثل رول پنیر ورقه ای همراه با ادویه یا همان چیپس پنیر خوشمزه در بخش قبل



اشتباهات در انتخاب میان وعده ها:


  • انتخاب قهوه با شیر:

لته و کاپوچینو حاوی مقادیر زیادی  قند در شیر خود هستند. ۴۷۰ میلی لیتر لته حاوی ۱۸ گرم کرب است پس قهوه را تلخ بنوشید یا از مقداری کمی خامه (یا پودر کرم بدون شکر) استفاده کنید.

  • آبمیوه:

آب میوه ها حاوی مقادیر زیادی شکر هستند که باید از آنها پرهیز کرد.

  • میوه:

در انتخاب میوه ها دقت کنید و از انواع کم کالری بری ها استفاده کنید. همچنین به شما پیشنهاد میکنیم مقاله میوه های ما را مطالعه کنید.

  • بادام زمینی: انتخاب بادام زمینی در بین مغزیجات یک انتخاب غلط است که باید از آن پرهیز کرد.


میان وعده های کوچک:

خیلی از اوقات انتخاب شما میان وعده ای است که سریع بوده و زمان وعده بعدی شما را کمی عقب بیندازد. ما به شما موارد زیر را پیشنهاد میکنیم:

  • تکه پنیر کره ای
  • خیار یا کاهو با مایونز کتویی
  • چیپس پارمیسان به همراه کره
  • رول سوسیس سالامی توسط پنیر ورقه ای
  • قاشق پر از کره یا روغن نارگیل در قهوه
  • یک لیوان بولت پروف یا هات چاکلت کتویی


|  طرز تهیه بولت پروف  |


میان وعده های همراه:

اگر زمانی که در سفر هستید، پشت میز اداره تا دیروقت کار میکنید یا پیش از تمرین فوتبال زمان وعده غذاییتان رسیده میان وعده های زیر را به شما پیشنهاد میکنیم:

  • بسته زیتون (ترکیبی از زیتون سبز و سیاه)
  • تکه های ریز مرغ یا سالامی
  • چیپس نارگیل
  • چیپس پارمیسان
  • فندق
  • شکلات های تلخ (بالای ۸۵ درصد)
  • روغن یا کره نارگیل